EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.
Do Europejskiego Tygodnia Kodowania zgłoszono 4 wydarzenia:
1. Ja koduję,ty odgadujesz – zabawy z kodowaniem i
odkodowywaniem obrazów na: kartkach, matach, generatorach. - cw24-eTHmR
2. Zakodowane portrety - Dzieci dostają zestaw prostych
poleceń, które krok po kroku prowadzą je do narysowania twarzy. Każde polecenie
mówi, gdzie i co trzeba narysować, np. oczy, nos, usta, a nawet fryzurę. cw24-s8woI
3. Roboty Photon w akcji - Photon to edukacyjny robot, który
umożliwia dzieciom naukę kodowania poprzez interaktywne zadania i gry. Dzieci
programują robota za pomocą aplikacji, gdzie wydają mu polecenia, takie jak
ruchy, zmiana koloru świateł czy wydawanie dźwięków. Photony otrzymają specjalne
zadania do wykonania, np. dotrzeć do określonego miejsca, unikając przeszkód,
zmieniać kolory na wybranych punktach trasy lub komunikować się z innymi
robotami. - cw24-SqqSZ
4. Ruchome obrazy w Scratchu - to wydarzenie, które łączy kodowanie z
animacją i kreatywnością. W Scratchu można tworzyć interaktywne, animowane
projekty, w których postacie (duszek) poruszają się po ekranie, reagują na
zdarzenia i tworzą fascynujące efekty wizualne. Uczniowie przygotują animację
obrazów znanych światowych malarzy cw24-9fBlG
CLEAN WATER
- Uczniowie klasy 3c przygotowali swoją pierwsza grę w programie Scratch. Umieścili w niej czas oraz punkty.
- Uczniowie klas czwartych A i B przygotowali swoje pierwsze animancje w programie Scratch.
- Roboty Photon przyjęły role teatralne i odegrały scenkę. Powstał film. Uczniowie pracowali w zespołach. Opracowali scenariusz i programowali roboty zgodnie ze scenariuszem
- Uczniowie klas czwartych A i D - opracowali krótkie scenki - "Rozmowa Photonów", "Wyścigi" .
- Photon w akcji
Uczniowie klas2b i 2c zmierzyli się z algorytmami. Klasa 2b uczyła się podstaw programowania, klasa 2 c tworzyła własne aplikacje.
Tworzymy animacje w Scratchu - Jesienne drzewa |
Kodujemy - dyktanda graficzne. |
Kodujemy - dyktanda graficzne na macie. |
Programowanie drogi Ozobota |
Tworzymy gry w Scratchu. |
Programujemy drogę robotów edukacyjnych Doc. |
Programujemy drogę dla Ozobotów. |
1. WYDARZENIE
EUROPE CODE WEEK 2018
Tworzymy animacje w języku Scratch -
https://codeweek.eu/view/163077/animacje-scratch
2. WYDARZENIE
EUROPE CODE WEEK 2018
https://codeweek.eu/view/170322/szkola-podstawowa-nr-5-w-slupsku-koduje-informacje-dotyczace-ich-miejscowosci-z-programem-uczymy-dzieci-programowac
Szkoła Podstawowa Nr 5 w Słupsku koduje informacje dotyczące ich miejscowości z programem Uczymy Dzieci Programować.
Rok szkolny 2017-2018
EU Code Weekhttp://d-klasa.blogspot.com/2017/10/uczymy-sie-programowac-code-week.html
Bardzo inspirująca strona . Dziękuję za udostępnione pomysły przcy z dziećmi. Alicja MAzur
OdpowiedzUsuń