OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE

OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE
 
Autor: Mateusz Łysek



Nauczyciel, stosując nauczanie kształtujące :
  1. Określa cele lekcji i formułuje je w języku zrozumiałym dla ucznia.
  2. Ustala wraz z uczniami kryteria oceniania, czyli to, co będzie brał pod uwagę przy ocenie pracy ucznia - UCZEŃ  wie, co będzie podlegało ocenie (NaCoBeZu).
  3. Stosuje efektywną informację zwrotną: zamiast oceny sumującej przekazuje uczniowi komentarz do jego pracy. Dobra informacja zwrotna zwrotna zawsze zawiera cztery elementy: wyszczególnienie dobrych elementów pracy ucznia, zanotowanie przez ucznia tego, co wymaga poprawy; wskazówki do poprawy, wskazówki , w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej. Informacja zwrotna musi być ściśle związana z kryteriami oceniania określonymi przed wykonaniem zadania (czyli z NaCoBeZu).
  4.  Buduje atmosferę uczenia się, pracując z uczniami i rodzicami.
  5.  Formułuje pytania kluczowe,  które skłaniają uczniów do myślenia,  ukazują im szerszy kontekst omawianego zagadnienia, zachęcają do poszukiwania odpowiedzi i silniej angażują w naukę.
Pomocne linki: 
KLIK - LIBRUS
KLIK - w skrócie  11 min
KLIK - Jak oceniać wiedzę i umiejętności uczniów
KLIK - webinarum - Jak wsprowadzać OK? - zarezerwować około. godziny
KLIK - prezentacja Beata Minta



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miły Gościu! Witamy na naszym blogu. Zapraszamy do komentowania. Nie zapomnij się podpisać, jeśli nie masz konta w Google. Trudno wymieniać opinie, rozmawiać, dyskutować z anonimem. Dziękuję.