Poniedziałek 30.03 g. 9:00 spotykamy się on -line. Potrzebna aplikacja Zoom. INSTRUKCJA - zakładka wideo
PADLET - Uczę się w domu
Drogie Dzieci
W związku z Waszą nieobecnością w szkole spowodowaną odwołaniem zajęć szkolnych, jesteście zobowiązane do nauki w domu. Będę przygotowywać Wam zadania. Będą to zadania online oraz takie, które trzeba będzie wykonać na kartkach, rezultaty umieścić na przygotowanym padlecie. Zaglądajcie na tę stronę codziennie i codziennie wykonujcie zadania. Dzięki temu nie będziecie miały zaległości, a materiał zostanie utrwalony.
Wasza Pani Dorota
DLA CHĘTNYCH
- testy kompetencji on-line z matematyki . Możecie sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności. Aby rozpocząć test, trzeba wpisać adres e-mail. Zanim zaczniesz, porozmawiaj z rodzicami.
- Jak powstaje owoc - film
- 10 faktów o wiośnie - film
- Z kamerą wśród pszczół - film
- Z poczwarki w motyla - film
- Motyl z kokonu - film
Rozrywka i edukacja - gra
- https://wordwall.net/play/990/612/306
https://wordwall.net/resource/1316295/wielkanoc
https://wordwall.net/resource/816002/wielkanoc
https://wordwall.net/resource/1145389/wielkanoc
Ciekawe zadania dla chętnych -
https://klasa2017sp3.blogspot.com/p/genially-ne-zadania.html?m=1
Film o zwiastunach wiosny w różnych krajach - NAUKA W PLECAKU
FILMY MATEMATYCZNE:
- Kolejność wykonywania działań - obejrzyj filmy i wykonaj ćwiczenia. Na końcu sprawdź swoją wiedzę. Nie obowiązują Cię potęgi.
- Własności działań: mnożenia, dzielenia, dodawania i odejmowania - obejrzyj filmy, wykonaj zadania
KLASOWY CZAT ZOSTAŁ USUNIĘTY.
Jeśli ktoś będzie chciał zadać pytanie, wyrazić swoją opinię, rozpocząć dyskusję na jakiś temat, zapraszam do zakadki PYTANIA DO NAUCZYCIELA
Komentarze są moderowane, to znaczy, że nie będą widoczne zaraz po napisaniu. Ja, jako moderator, muszę je zatwierdzić. Tak jest bezpieczniej. Zatem, zaglądajcie często. Na każde (podpisane) pytanie, czy komentarz odpowiem!
Czas na podsumowanie naszego kolejnego tygodnia pracy w domu.
- ZOSTAW SWOJĄ NOTATKĘ TUTAJ
Nowe narzędzie - instrukcja przyklejona do tablicy
Uzupełnij brakujące prace pisemne:
- Co myślę o wybranym obrazie?
- Opis wybranego z podrecznika obrazu
- Opis i ilustracja pisanki
- TEST - odmiana czasownika przez czasy
W Scratch online wykonaj śmieszny, zabawny, ciekawy autorski program, związany tematycznie z Wielkanocą.
Program (animacja, gra, kartka animowana) zostanie umieszczony w studio szkolnym Scratch i będzie można głosować przy pomocy serduszek. Kto chętny, niechaj działa. Zachęcam.
Prace Natalki P, Pawła D i Mateusza R zostały wysłane na konkurs. Kto następny?
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE:
1. Jaka to zasada? - tutaj
2. Utrwalamy zasady: razem czy osobno: tutaj Graj - tutaj
Czas: ŚRODA 8.04
WF
ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE:
POLSKI/ SPOŁECZNA/ PLASTYCZNA
Temat: Wielkanocne zwyczaje i obrzędy w Polsce i na świecie. Życzenia świąteczne.
Redagowanie i zapisanie życzeń świątecznych z okazji Wielkanocy. Zredaguj piękne życzenia i zapisz na blogu w komentarzach pod postem ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE . Życzeń od razu nie zobaczysz. Pojawią się , kiedy je zatwierdzę. Pamiętaj, aby podpisać się pod życzeniami.
Gra interaktywna:
Gra interaktywna:
- Wielkanoc czy Boże Narodzenie?
- Wielkanoc - A. Albrecht
- Zwyczaje wielkanocne: Prawda czy fałsz
MATEMATYKA
TEMAT : Zadania logiczne.
MUZYKA
Temat Gramy na instrumentach. Melodia“Kurki trzy”.
Wirtualny instrument: https://virtualpiano.net/?fbclid=IwAR3yu-7dEEjjfFbvLmn06lH1WldAo2RXurkUU3tjMMO88wTk73cisu5Jf54
Poproś kogoś z rodziny, aby nagrał Ciebie, jak grasz. Filmik umieść na padlecie w zakładce GRAM NA INSTRUMENCIE. Powodzenia.
Dodatkowe dla chętnych.
Nadchodzi, kiedy zaczniesz przygotowywać pisanki wielkanocne. Nie masz pomysłu? Zakręć kołem. TUTAJ
Baw się dobrze!
Pokoloruj pisankę - możesz wirtualnie TUTAJ - pomysł. A. Stolarczyk
Gra planszowa- bardzo wesoła. Polecam dla całej rodziny. przygotowała ją pani Agnieszka Herszel- Pościk TUTAJ
Dodatkowe dla chętnych.
Nadchodzi, kiedy zaczniesz przygotowywać pisanki wielkanocne. Nie masz pomysłu? Zakręć kołem. TUTAJ
Baw się dobrze!
Pokoloruj pisankę - możesz wirtualnie TUTAJ - pomysł. A. Stolarczyk
Gra planszowa- bardzo wesoła. Polecam dla całej rodziny. przygotowała ją pani Agnieszka Herszel- Pościk TUTAJ
Czas: WTOREK 7.04
Temat: Wirtualne trasy dla Ozobota
INFORMATYKA
INFORMATYKA
Praca w programie:
Układanie z puzzli wirtualnej trasy dla Ozobota.
Poznajesz nowe narzędzie - wirtualnego Ozobota. Z puzzli ułóż dla niego trasę. Wybierz odpowiednie kody. Nagraj krótki filmik ze swojej pracy lub zrób zdjęcie. Wrzuć na padlet do zakładki OZOBOTY.
MATEMATYKA
Temat: Zadania tekstowe. Liczenie w zakresie 1000. - lekcja on-line
Z.Ćw. (z motylkiem) str.57, zad 1,2 i 3
POLSKI / SPOŁECZNA
Temat: Wielkanocne zwyczaje i obrzędy w Polsce i na świecie. Wyspa Wielkanocna.
Czytanie tekstów z prezentacji multimedialnej:
O WYSPIE WIELKANOCNEJ TUTAJ
WIELKANOC W RÓŻNYCH REGIONACH POLSKI - TUTAJ
Wielkanocny quiz TUTAJhttps://view.genial.ly/5e8afade260c290e39bac680/game-podroz-na-wyspe-wielkanocna - I. Kisała
O WYSPIE WIELKANOCNEJ TUTAJ
WIELKANOC W RÓŻNYCH REGIONACH POLSKI - TUTAJ
Wielkanocny quiz TUTAJhttps://view.genial.ly/5e8afade260c290e39bac680/game-podroz-na-wyspe-wielkanocna - I. Kisała
Ćwiczenia utrwalające - interaktywne:
Zwyczaje wielkanocne: https://learningapps.org/848447
Zwyczaje wielkanocne w Polsce: https://learningapps.org/2203551
WIELKANOCNA GRA - możesz zgrać z młodszym rodzeństwem, z rodzicami. Baw się dobrze!
Grę przygotowała p. A.Schoen- Kamińska. Ślicznie dziękujemy.
Czas: PONIEDZIAŁEK 6.04
POLONISTYCZNA/ SPOŁECZNA
Temat: Wielkanocne zwyczaje i obrzędy
Obejrzyj prezentację i zapoznaj się z tekstami .TUTAJ
Temat: Wielkanocne zwyczaje i obrzędy
Obejrzyj prezentację i zapoznaj się z tekstami .TUTAJ
Praca z podręcznikiem str 99 –100
PRZYRODNICZA
Czy wiesz, jakie zwierzęta wykluwają się z jaj? Obejrzyj prezentację TUTAJ
Wykonaj ćwiczenie interaktywne: TUTAJ
Doświadczenie z jajkiem TUTAJ
Wykonaj doświadczenie zamieszczone na karcie instrukcji. Kartę możesz wydrukować lub przerysować. Wypełnij ją rzetelnie i starannie. Sfotografuj i wstaw na padlet w kolumnie: Doświadczenie z jajem. Pracę tę możesz wykonać z telefonu.
MATEMATYCZNA
Temat: Zadania tekstowe. Liczenie w zakresie 1000
Z.Ćw. (z motylkiem) str.55 zad 1,2 i 3
Ćwiczenie interaktywne: Trening liczenia ( dodawanie i odejmowanie) TUTAJ
Ćwiczenie interaktywne: Trening liczenia ( dodawanie i odejmowanie) TUTAJ
WF
Ćwiczenia ogólnorozwojowe: https://www.youtube.com/watch?v=6u9dtrZ_cxs
Czas: Piątek 3.04
Temat: Sztuka ludowa. Liczebnik.
Praca z podręcznikiem str. 97-98
Z.Cw. str 65- 66 – 67
Praca grupowa: W dokumencie TUTAJ napisz opis wymyślonej przez Ciebie pisanki. Postaraj się,żeby był bogaty w szczegóły, bowiem Twój/ Twoja partner/ partnerka według Twojego opisu obok będzie musiał/musiała umieścić rysunek tej pisanki. Powodzenia.
Pamiętaj musisz napisać opis i narysować do opisu. Szukaj swojego imienia na slajdach. Będzie na dwóch slajdach.
Jesteś teraz artystą/tką ludową.
- Wykonaj pisankę. Może być przestrzenna - wydmuszka, jajo gotowane, jajo styropianowe; może być płaska - jajo narysowane. Do ozdoby wykorzystaj dowolne materiały i techniki. Liczę na Twoją kreatywność.
- Gotową pisankę sfotografuj i importuj na dysk swojego komputera.
- Otwórz narzędzie TUTAJ
- Wybierz ramkę i importuj tam swoją fotografię z pisanką. Wytnij.
- Zapisz na padlecie w rubryce: PISANKI
Temat: Dodawanie i odejmowanie sposobem pisemnym. Zadania tekstowe.
Z.Ćw. (z motylkiem) str. 53 zad.1 i2 , str 53 zad 3
TEST - odmiana czasownika przez czasy
POLSKI/PLASTYKA / SPOŁECZNA
Temat: Sztuka ludowa
Przeczytaj teksty z podręcznika: str. 95-96 , wykonaj zadania w ćwiczenach.
Z.Ćw. str. 63-64, ćw.1,2 i 3 - ćwiczenia ortograficzno – gramatyczne; odmiana czasownika przez czasy, liczby i osoby
MATEMATYKA
Temat: Dodawanie i odejmowanie sposobem pisemnym.
Z.Ćw. (z motylkiem) str. 51, zad 1 str.52 zad 3
WF
POLSKI/ PLASTYKA
Temat: W pracowni wielkich mistrzów
Przeczytaj teksty z podręcznika str. 88 i 89. Obejrzyj obrazy.
Praca w chmurze : Opis wybranego z podręcznika obrazu wg planu
Dla każdego ucznia przeznaczyłam jeden slajd. Na każdym slajdzie jest plan opisu, będzie Ci pomocny przy pisaniu.Opisywaliśmy już obrazy. Jeśli zapomniałeś/aś odszukaj w starym zeszycie.
Życzę Ci powodzenia!
KAŻDY MA SWÓJ SLAJD - (MOGĘ COFAĆ DO OKREŚLONEJ WERSJI- czyli odtwarzać, co było). PROSZĘ PRACOWAĆ WYŁĄCZNIE NA SWOIM SLAJDZIE. NIE WOLNO KASOWAĆ ŻADNYCH SLAJDÓW ANI MOICH ADNOTACJI.
MATEMATYKA
Temat: Połowy i ćwiartki
WF
Taniec połamaniec - ćwiczenia ruchowe przy muzyce
Temat Gramy na instrumentach. Melodia “Kurki trzy”.
To jest klawiatura pianina. Na klawiszach oznaczone są dźwięki, których będziesz potrzebować do wykonania zadania. Przyjrzyj się im i postaraj się zapamiętać. Czarne - oznaczenia literowe, czerwone - solmizacyjne
Wysłuchaj melodii tego utworu TUTAJ
Zobacz wykonanie na cymbałkach (DZWONKACH) - TUTAJ
Wirtualny instrument: https://virtualpiano.net/?fbclid=IwAR3yu-7dEEjjfFbvLmn06lH1WldAo2RXurkUU3tjMMO88wTk73cisu5Jf54
Ucz się i baw. Ćwicz systematycznie, bo w przszłym tegodniu będziesz mieć ważne zadanie związane z tym utworem.
TUTAJ ZAPIS MELODII W POSTACI LITEROWEJ:
Będę dumna, kiedy nauczysz się 2 lnijek.
DO DO SOL SOL LA LA SOL
FA FA MI MI RE RE DO
Grać możesz na cymbałkach, jeśli masz w domu. Będzie Ci łatwiej. Podpisz płytki literakami.
TUTAJ ZAPIS MELODII W POSTACI LITEROWEJ:
Będę dumna, kiedy nauczysz się 2 lnijek.
DO DO SOL SOL LA LA SOL
FA FA MI MI RE RE DO
Grać możesz na cymbałkach, jeśli masz w domu. Będzie Ci łatwiej. Podpisz płytki literakami.
Czas: Wtorek 31.03
INFORMATYKA
Temat: Zwiedzanie wirtualnej galerii sztuki
Wirtualna wizyta w galerii sztuki
POLSKI/ PLASTYKA
Temat: Sztuka rysowania i malowania
Przeczytaj teksty z podręcznika : str.84 i 85, 86 i 87
Z.Ćw. str 59 c. 1 i 2
Wybierz jeden z proponowanych w podręczniku obrazów.
Praca w chmurze:
Wybierz jeden z proponowanych w podręczniku obrazów.
Praca w chmurze:
- Autor i tytuł obrazu.
- Co przedstawia obraz i jaki jest jego nastrój?
- Jakie uczucia wzbudza u oglądającego?
- Powodzenia!
Temat: Połowy i ćwiartki
Z.Ćw. (z motylkiem) str. 48 ćw.1 i 2
Str.49.ćw. 4
ĆWICZENIE INTERAKTYWNE
- GRA "Połowa i ćwiartki" -DD
- Gra "Połowa i ćwiartka" - odcinki - DD
ĆWICZENIE INTERAKTYWNE
- GRA "Połowa i ćwiartki" -DD
- Gra "Połowa i ćwiartka" - odcinki - DD
POLSKI / PLASTYKA
Temat: Miejsca w sztukę bogate
Przeczytaj z tekst z podręcznika str. 82-83
Ćwiczenia Z.Ćw. str.58 ćw. 1 i 2
WF
Ćwiczenia przy muzyce –Zumba -https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8
MATEMATYKA
Temat: Oś symetrii
Wprowadzenie – Co to jest oś symetrii -https://www.youtube.com/watch?v=GsJjpAZsc4Y
Ćwiczenie interaktywne: http://scholaris.pl/resources/run/id/107051
Z. Ćw. Z (motylkiem) str.46.ćw. 1 i 2
Str. 47 ćw. 3, 4 i 5
Ćwiczenie interaktywne – Lustrzane odbicie: https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_mirror.htm?language=english&linkback=..%2F..%2Feducation%2Fkindergarten%2Findex.htm
ROZWIJAJĄCE - PROGAMOWANIE - dla chętnych
Programowanie interaktywnej kartki świątecznej na platformie Scratch
Czas: PIĄTEK 27.03
J.POLSKI I PRZYRODA
Temat: Opiekunowie przyrody.
Przeczytaj tekst z podręcznika s. 75 "Przygody małej biedronki"
Wykonaj ćwiczenia z ZĆw str 54 ćw1 i str 55 ćw.2
Na poprzednich zajęciach poznałeś etapy życia biedronki i motyla (prezentacja i komiks).
Teraz czas na pracę plastyczno - tchniczną i utrwalenie wiadomości. Przedstawisz cykl rozwoju motyla albo biedronki. Wykonaj pracę przestrzenną. Technika i materiały dowolne. Możesz wykorzystać plastelinę, modelinę, masę solną, makaron, ryż, wycinanki .... co chcesz. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. Pamiętaj, aby każdy etap rozwoju danego owada podpisać, np. jajeczko, larwa, poczwarka, biedronka.
Pracę sfotografuj i importuj na nasz padlet TUTAJ, rubryka :BIEDRONKI I MOTYLE.
Nie zapomnij się podpisać. Powodzenia!
Czas: CZWARTEK 26.03
J.POLSKI I PRZYRODA
Temat: Wiosenne przemiany
- Przeczytaj tekst -podręcznik s. 70 "A to zmartwienie". Zastanów się jakiego zjawiska
w przyrodzie dotyczy to opowiadanie? - Obejrzyj prezentację i komiks: "Etapy rozwoju biedronki" i "Etapy rozwoju motyla"
- Ustal kolejność zdarzeń w opowiadaniu "A to zmartwienie" - podręcznik s. 70 ćw.2.
We właściwej kolejności zapisz do zeszytu. - Czy umiesz rozpoznać zdanie? GRAJ: TUTAJ
- Wykonaj ćwiczenie ZĆw, str51 ćw.2
Temat: Kolejność wykonywania działań. Zadania tekstowe.
Rachunek pamięciowy: GRA -TUTAJ
Rozwiąż zadania (zeszyt ćwiczeń z motylkiem)
str. 40 zad.1,2,3 ; str. 41 zad 1 i 2
MUZYKA
Temat: Obrazy inspirowane muzyką.
Przygotuj kartkę, kredki lub farby. Usiądź wygodnie. Włącz głośniki, zamknij oczy i posłuchaj utworu Antonio Vivaldiego "Wiosna" - TUTAJ. Jakie obrazy zobaczyłeś/aś w swojej wyobraźni? Włącz muzykę jeszcze raz i narysuj to, co zobaczyłeś/aś. Gotową pracę sfotografuj i umieść w naszej galerii: TUTAJ
WF
Ruch przy muzyce - Wiosna, wiosna urodziły się motyle - baw się razem z prowadzącą.
Czas: ŚRODA 25.03
J. POLSKI i PRZYRODA
Temat: Wiosenne przemiany.
- Przeczytaj teksty w podręczniku str 68 "Wiosenne ciekawostki i str 70 - Wiosenne przemiany
- Wykonaj ćwicznia z zeszytu ćwiczeń str 50 i 51
- Ćwiczenie interaktywne - Przysłowia o wiośnie - DD
- Obejrzyj filmik - powtórzenie wiadomości o czasowniku. Tryby i strony czasownika Cię nie obowiązują.
- GRAJ: Czy umiesz określić czas czasownika? - DD
- Ćwiczenie interaktywne - czasy czasownika
Temat: Powtarzamy, utrwalamy. Kolejność wykonywania działań.
- Wykonaj zadanie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń z motylkiem str. 36
- Gra: Kolejność wykonywania działań - DD
WF
Baw się i ćwicz
ARCHIWUM
Działamy.
OdpowiedzUsuńta strona jest fajna
OdpowiedzUsuńproszę o wyjaśnienie dlaczego w milionerach grze odp jest 5 szkl jezeli pytanie brzmi ile szklanek 250 potrzeba na rozlanie 1,50 litra
OdpowiedzUsuńZastanawiam się, czy o wyjaśnienie prosi uczeń , czy rodzic? W zasadzie nie odpisuję na anonimowe teksty i pytania. Umowa z uczniami była, że podpisuja swoje teksty imieniem.
UsuńMOJA ODPOWIEDŹ! Brawo za czujność. Prawidłowa odpowiedź to - 3 szklanki. Błąd został poprawiony. Jeśli to mój uczeń - powinien dostać 6 pkt. za myślenie logiczne. Szkoda,że się nie podpisał!
Sprawę szklanek wykryła Amelia T.
UsuńPani Doroto, czy mogę skorzystać z przygotowanych przez Panią materiałów. Posiadamy znacznie mniejsze umiejętności w gromadzeniu zasobów online. Tu są świetne. Podziwiam !
OdpowiedzUsuńDziękuję, to dla mnie bardzo duża pomoc.
UsuńMega jest ta strona
OdpowiedzUsuńWłaśnie trafiłam na tę stronę i jestem zachwycona. Czy mogę wykorzystać przygotowane tu opracowania. Chciałabym tak móc pracować. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńProszę bardzo. Strona ma służyć dzieciom. Możecie korzystać.
UsuńDziękuję bardzo
OdpowiedzUsuńSprawę szklanek wykryła Amelia T.
OdpowiedzUsuńBrawo, Amelko! Jestem z Ciebie dumna! Od myślenia nikt nikogo nie zwolnił! Ty stosujesz tę zasadę. Super!
UsuńWitam Pani Doroto.Czy w obecnej sytuacji mogę w swojej pracy skorzystać z Pani zasobów internetowych?Jestem pod ogromnym wrażeniem Pani umiejętności.
OdpowiedzUsuńProszę bardzo. Można korzystać. Wszystko dla dzieci.
UsuńPrzez przypadek natrafiłam na te CUDOWNE MATERIAŁY! Czy ja w swojej pracy w klasie 3 edukacji wczesnoszkolnej mogę z nich korzystać? Bardzo proszę o odpowiedź.
OdpowiedzUsuńTak, proszę korzystać.
UsuńBardzo dziękuję.Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia w tych trudnych dla nas czasach.Jest Pani cudowna osobą,która kocha swoją pracę i dzieci.
OdpowiedzUsuńDzień dobry,
OdpowiedzUsuńPani Doroto jest pani dla mnie dużą inspiracją na to jak powinna wyglądać praca zdalna z dziećmi. Wykonuje pani cudowną ,dobrą , wartościową pracę. Znalazłam się tutaj również przypadkowo poszukując materiałów do pracy ze swoją klasą. Czy zgodzi się pani ,na to żebym mogła skorzystać z części publikowanych przez Panią zadań i materiałów? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie
Proszę korzystać. Pozdrawiam.
UsuńBardzo Pani dziękuję . Pozdrawiam serdecznie
UsuńDzień dobry. Pani Doroto czy zad w ćwiczeniach na dzisiaj chodziło o czasownik, bo na stronach 64-65 nie ma zadań o czasowniku, sąna 55-56.
OdpowiedzUsuńKajetan
Kajtek, 63 i 64. Na 63 są ćwiczenia ortograficzne, na 64 odmiana czasownika przez osoby.
UsuńDzień dobry. Pani Doroto w dzisiejszym teście nie wiem jak napisać odpowiedź na ostatni pytanie. Wpisywałem na trzy sposoby i za każdym razem było źle.
OdpowiedzUsuńNie było źle. Podkreślało na czerwono, bo to pytanie otwarte i ja, a nie komputer muszę wpisać punkty.
UsuńWitam Pani Doroto!
OdpowiedzUsuńJestem pod ogromnym wrażeniem Pani umiejętności. Czy mogę w swojej pracy wykorzystać część Pani materiałów? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
Proszę korzystać.
UsuńBardzo dziękuję. Pozdrawiam serdecznie
OdpowiedzUsuń