UCZĘ SIĘ W DOMU 1

 Piątek 3.04. G. 10:00 spotkanie on-line 
Poniedziałek 30.03 g. 9:00 spotykamy się on -line. Potrzebna aplikacja Zoom. INSTRUKCJA - zakładka wideo

PADLET - Uczę się w domu

Drogie Dzieci
W związku z Waszą nieobecnością w szkole spowodowaną odwołaniem zajęć szkolnych, jesteście zobowiązane do nauki w domu. Będę przygotowywać Wam zadania. Będą to zadania online oraz takie, które trzeba będzie wykonać na kartkach,  rezultaty umieścić na przygotowanym padlecie. Zaglądajcie na tę stronę codziennie i codziennie wykonujcie zadania. Dzięki temu nie będziecie miały zaległości, a materiał zostanie utrwalony.

Wasza Pani Dorota

SŁUCHAMY POLSKIEGO RADIA

DLA CHĘTNYCH
testy kompetencji on-line z matematyki . Możecie sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności. Aby rozpocząć test, trzeba wpisać adres e-mail. Zanim zaczniesz, porozmawiaj z rodzicami.
- Jak powstaje owoc - film
- 10 faktów o wiośnie - film
- Z kamerą wśród pszczół - film
- Z poczwarki w motyla  - film
- Motyl z kokonu - film
Rozrywka i edukacja - gra
https://wordwall.net/play/990/612/306
https://wordwall.net/resource/1316295/wielkanoc
https://wordwall.net/resource/816002/wielkanoc
https://wordwall.net/resource/1145389/wielkanoc


Ciekawe zadania dla chętnych -
https://klasa2017sp3.blogspot.com/p/genially-ne-zadania.html?m=1

Film o zwiastunach wiosny w różnych krajach - NAUKA W PLECAKU

FILMY MATEMATYCZNE:


KLASOWY CZAT ZOSTAŁ USUNIĘTY. 
Jeśli ktoś będzie chciał zadać pytanie, wyrazić swoją opinię, rozpocząć dyskusję na jakiś temat, zapraszam do zakadki  PYTANIA DO NAUCZYCIELA
Komentarze są moderowane, to znaczy, że nie będą widoczne zaraz po napisaniu. Ja, jako moderator, muszę je zatwierdzić. Tak jest bezpieczniej. Zatem, zaglądajcie często. Na każde (podpisane) pytanie, czy komentarz odpowiem!

PODSUMOWANIE
Czas na podsumowanie naszego kolejnego tygodnia pracy w domu.
 - ZOSTAW SWOJĄ NOTATKĘ TUTAJ 
Nowe narzędzie - instrukcja przyklejona do tablicy

Uzupełnij brakujące prace pisemne: 
SZKOLNY KONKURS SCRATCH - liczę na Was!

W Scratch online wykonaj śmieszny, zabawny, ciekawy autorski program, związany tematycznie z Wielkanocą.
Program (animacja, gra, kartka animowana) zostanie umieszczony w studio szkolnym Scratch i będzie można głosować przy pomocy serduszek. Kto chętny, niechaj działa. Zachęcam.

Prace Natalki P, Pawła D i Mateusza R zostały wysłane na konkurs.  Kto następny?

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE:
1. Jaka to zasada? - tutaj
2. Utrwalamy zasady: razem czy osobno: tutaj   Graj - tutaj


Czas: ŚRODA  8.04

WF
ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE:  

POLSKI/ SPOŁECZNA/ PLASTYCZNA
Temat: Wielkanocne zwyczaje i obrzędy w Polsce i na świecie. Życzenia świąteczne. 

Redagowanie i zapisanie życzeń świątecznych z okazji Wielkanocy. Zredaguj piękne życzenia i zapisz na blogu w komentarzach pod postem ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE . Życzeń od razu nie zobaczysz. Pojawią się , kiedy je zatwierdzę. Pamiętaj, aby podpisać się pod życzeniami.

Gra interaktywna: 


MATEMATYKA
TEMAT : Zadania logiczne. 
Z.Ćw. (z motylkiem)  str.58 ćw. 1,2,3 
Gra interaktywna: Mnożenie

MUZYKA
Temat Gramy na instrumentachMelodia“Kurki trzy”. 

Poproś kogoś z rodziny, aby nagrał Ciebie, jak grasz. Filmik umieść na padlecie w zakładce GRAM NA INSTRUMENCIE. Powodzenia.

Dodatkowe dla chętnych.

Nadchodzi, kiedy zaczniesz przygotowywać pisanki wielkanocne. Nie masz pomysłu? Zakręć kołem. TUTAJ
Baw się dobrze!
Pokoloruj pisankę - możesz wirtualnie TUTAJ - pomysł. A. Stolarczyk
Gra planszowa- bardzo wesoła. Polecam dla całej rodziny. przygotowała ją pani Agnieszka Herszel- Pościk TUTAJ




Czas: WTOREK  7.04

Temat: Wirtualne trasy dla Ozobota 

INFORMATYKA
Praca w programie: 
Układanie z puzzli wirtualnej trasy dla Ozobota. 

Poznajesz nowe narzędzie - wirtualnego Ozobota. Z puzzli ułóż dla niego trasę. Wybierz odpowiednie kody. Nagraj krótki filmik ze swojej pracy lub zrób zdjęcie. Wrzuć na padlet do zakładki OZOBOTY.

MATEMATYKA
Temat: Zadania tekstowe. Liczenie w zakresie 1000.  - lekcja on-line
Z.Ćw. (z motylkiem) str.57, zad 1,2 i 3 

POLSKI / SPOŁECZNA
Temat: Wielkanocne zwyczaje i obrzędy w Polsce i na świecie. Wyspa Wielkanocna.

Czytanie tekstów z prezentacji multimedialnej:  
O WYSPIE WIELKANOCNEJ TUTAJ
WIELKANOC W RÓŻNYCH REGIONACH POLSKI - TUTAJ
Wielkanocny quiz TUTAJhttps://view.genial.ly/5e8afade260c290e39bac680/game-podroz-na-wyspe-wielkanocna - I. Kisała

Ćwiczenia utrwalające - interaktywne:  
Zwyczaje wielkanocnehttps://learningapps.org/848447 
Zwyczaje wielkanocne  w Polsce:  https://learningapps.org/2203551 

WIELKANOCNA GRA - możesz zgrać z młodszym rodzeństwem, z rodzicami. Baw się dobrze!
Grę przygotowała p. A.Schoen- Kamińska. Ślicznie dziękujemy.



Czas: PONIEDZIAŁEK  6.04


POLONISTYCZNA/ SPOŁECZNA

Temat: Wielkanocne zwyczaje i obrzędy

Obejrzyj prezentację  i  zapoznaj się z tekstami .TUTAJ 
Praca z podręcznikiem str 99 –100 
Z.Ćw. str. 68 ćw. 3 
Ćwiczenie interaktywne: Rozpoznajemy części mowy: TUTAJ
Wykreślanka TUTAJ



PRZYRODNICZA
Czy wiesz, jakie zwierzęta wykluwają się z jaj? Obejrzyj prezentację TUTAJ
Wykonaj ćwiczenie interaktywne: TUTAJ
Doświadczenie z jajkiem TUTAJ
Wykonaj doświadczenie zamieszczone na karcie instrukcji. Kartę możesz wydrukować lub przerysować. Wypełnij ją rzetelnie i starannie. Sfotografuj i wstaw na padlet w kolumnie: Doświadczenie z jajem. Pracę tę możesz wykonać z telefonu.

MATEMATYCZNA
Temat: Zadania tekstowe. Liczenie w zakresie 1000 
Z.Ćw. (z motylkiem) str.55 zad 1,2 i 3 
Ćwiczenie interaktywne: Trening liczenia ( dodawanie i odejmowanie) TUTAJ
WF
Ćwiczenia ogólnorozwojowe:  https://www.youtube.com/watch?v=6u9dtrZ_cxs 



Czas: Piątek 3.04
Temat: Sztuka ludowa. Liczebnik. 
Praca z podręcznikiem str. 97-98 
Z.Cwstr 65- 66 – 67 
Praca grupowa: W dokumencie TUTAJ napisz opis wymyślonej przez Ciebie pisanki. Postaraj się,żeby był bogaty w szczegóły, bowiem Twój/ Twoja  partner/ partnerka według Twojego opisu obok będzie musiał/musiała umieścić rysunek tej pisanki. Powodzenia.
Pamiętaj musisz napisać opis i narysować do opisu. Szukaj swojego imienia na slajdach. Będzie na dwóch slajdach. 
Jesteś teraz artystą/tką ludową.

  • Wykonaj pisankę. Może być przestrzenna - wydmuszka, jajo gotowane, jajo styropianowe; może być płaska - jajo narysowane. Do ozdoby wykorzystaj dowolne materiały i techniki. Liczę na Twoją kreatywność. 
  • Gotową pisankę sfotografuj i importuj  na dysk swojego komputera.
  • Otwórz narzędzie TUTAJ
  • Wybierz ramkę i importuj tam swoją fotografię z pisanką. Wytnij.
  • Zapisz na padlecie w rubryce: PISANKI
Z WASZYCH PRAC POWSTANIE GALERIA

MATEMATYKA:  Zadania tekstowe TUTAJ

Temat: Dodawanie i odejmowanie sposobem pisemnym. Zadania tekstowe. 
Z.Ćw. (z motylkiem) str. 53  zad.1 i2 , str 53 zad 3 


Czas: Czwartek 2.04
TEST - odmiana czasownika przez czasy
POLSKI/PLASTYKA / SPOŁECZNA
Temat: Sztuka ludowa 
 Przeczytaj teksty  z podręcznika: str. 95-96 ,  wykonaj zadania w ćwiczenach.
Z.Ćwstr. 63-64, ćw.1,2 i 3 - ćwiczenia ortograficzno – gramatyczne; odmiana czasownika przez czasy, liczby i osoby 

 MATEMATYKA
Temat: Dodawanie i odejmowanie sposobem pisemnym.
Z.Ćw. (z motylkiem) str. 51, zad  str.52 zad 3 

WF


Czas: Środa 1.04

POLSKI/ PLASTYKA
Temat: W pracowni wielkich mistrzów 
Przeczytaj teksty z podręcznika str. 88 i 89.  Obejrzyj obrazy.
Wykonaj ćwiczenia Z.Ćw. str. 61 ćw.2 
Zapraszam Cię na ciekawą wycieczkę po niezwykłych muzeach, którą przygotowała dla Ciebie p. Dorota Zdańkowska TUTAJ
Wybierz jeden obraz proponowany w podręczniku.
Otwórz dokument TUTAJ
Praca w chmurze : Opis wybranego z podręcznika obrazu wg planu
Dla każdego ucznia przeznaczyłam jeden slajd. Na każdym slajdzie jest plan opisu, będzie Ci pomocny przy pisaniu.Opisywaliśmy już obrazy. Jeśli zapomniałeś/aś odszukaj w starym zeszycie.
Życzę Ci powodzenia!
KAŻDY MA SWÓJ SLAJD - (MOGĘ COFAĆ DO OKREŚLONEJ WERSJI- czyli odtwarzać, co było). PROSZĘ PRACOWAĆ WYŁĄCZNIE NA SWOIM SLAJDZIE. NIE WOLNO KASOWAĆ ŻADNYCH SLAJDÓW ANI MOICH ADNOTACJI. 

MATEMATYKA
Temat: Połowy i ćwiartki 

Z.Ćwstr 49 ćw. 1 i 2,  str.50 ćw. 1 i 2 
GRA: Ćwiartki i połowy - DD

WF
Taniec połamaniec - ćwiczenia ruchowe przy muzyce 

MUZYKA: 
Temat Gramy na instrumentachMelodia “Kurki trzy”. 
To jest klawiatura pianina. Na klawiszach oznaczone są dźwięki, których będziesz potrzebować do wykonania zadania. Przyjrzyj się im i postaraj się zapamiętać. Czarne - oznaczenia literowe, czerwone - solmizacyjne

Wysłuchaj melodii tego utworu TUTAJ
Zobacz wykonanie na cymbałkach (DZWONKACH) - TUTAJ
Ucz się i baw. Ćwicz systematycznie, bo w przszłym tegodniu będziesz mieć ważne zadanie związane z tym utworem.
TUTAJ ZAPIS MELODII W POSTACI LITEROWEJ:
Będę dumna, kiedy nauczysz się  2 lnijek. 

DO DO SOL SOL LA LA SOL
FA FA MI MI RE RE DO

Grać możesz na cymbałkach, jeśli masz w domu. Będzie Ci łatwiej. Podpisz płytki literakami.

Czas: Wtorek 31.03

INFORMATYKA
Temat: Zwiedzanie wirtualnej galerii sztuki 
Wirtualna wizyta w galerii sztuki 

 POLSKI/ PLASTYKA
Temat: Sztuka rysowania i malowania 
Przeczytaj teksty z podręcznika : str.84 i 85, 86 i 87 
Z.Ćwstr 59 c. 1 i 2 
Wybierz jeden z proponowanych w podręczniku obrazów.
Praca w chmurze: 
Napisz kilka zdań na temat wybranego obrazu TUTAJ
  1. Autor i tytuł obrazu.
  1. Co przedstawia obraz i jaki jest jego nastrój? 
  1. Jakie uczucia wzbudza u oglądającego? 
  2. Powodzenia!

Temat: Połowy i ćwiartki 
Obejrzyj film instruktażowy: TUTAJ  i  TUTAJ - wykonaj zamieszczone tam ćwiczenia interaktywne.

Z.Ćw. (z motylkiem) str. 48 ćw.1 i 2 
Str.49.ćw. 4 
ĆWICZENIE INTERAKTYWNE
 - GRA "Połowa i ćwiartki" -DD
- Gra "Połowa i ćwiartka" - odcinki - DD

Czas: Poniedziałek 30.03
POLSKI / PLASTYKA
Temat: Miejsca w sztukę bogate 
Przeczytaj z tekst z podręcznika str. 82-83 
Ćwiczenia Z.Ćw. str.58  ćw. 1 i 2 

WF
Ćwiczenia przy muzyce –Zumba -https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8 

MATEMATYKA
Temat: Oś symetrii 
Wprowadzenie – Co to jest oś symetrii -https://www.youtube.com/watch?v=GsJjpAZsc4Y 
Ćwiczenie interaktywne:   http://scholaris.pl/resources/run/id/107051 
Z. Ćw. Z (motylkiem) str.46.ćw. 1 i 2 
Str. 47 ćw. 3, 4 i 5 

ROZWIJAJĄCE - PROGAMOWANIE - dla chętnych
Programowanie interaktywnej kartki świątecznej na platformie Scratch 

Czas: PIĄTEK 27.03
J.POLSKI I PRZYRODA
Temat: Opiekunowie przyrody.

Przeczytaj tekst z podręcznika s. 75 "Przygody małej biedronki"
Wykonaj ćwiczenia z ZĆw str 54 ćw1 i str 55 ćw.2
Na poprzednich zajęciach poznałeś etapy życia biedronki i motyla (prezentacja i komiks).

Teraz czas na pracę plastyczno - tchniczną i utrwalenie wiadomości. Przedstawisz cykl rozwoju motyla albo biedronki. Wykonaj pracę przestrzenną. Technika i materiały dowolne. Możesz wykorzystać plastelinę, modelinę, masę solną, makaron, ryż, wycinanki .... co chcesz. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. Pamiętaj, aby każdy etap rozwoju danego owada podpisać, np. jajeczko, larwa, poczwarka, biedronka. 
Pracę sfotografuj i importuj na nasz padlet TUTAJ, rubryka :BIEDRONKI I MOTYLE.
 Nie zapomnij się podpisać. Powodzenia!


Czas: CZWARTEK 26.03

J.POLSKI I PRZYRODA

Temat: Wiosenne przemiany
  • Przeczytaj tekst -podręcznik s. 70 "A to zmartwienie". Zastanów się jakiego zjawiska
    w przyrodzie dotyczy to opowiadanie?
  • Obejrzyj prezentację i komiks: "Etapy rozwoju biedronki"  i  "Etapy rozwoju motyla"
  • Ustal kolejność zdarzeń w opowiadaniu "A to zmartwienie" - podręcznik s. 70 ćw.2.
    We właściwej kolejności zapisz do zeszytu.
  • Czy umiesz rozpoznać zdanie? GRAJ: TUTAJ
  • Wykonaj ćwiczenie ZĆw, str51 ćw.2 
MATEMATYKA
Temat: Kolejność wykonywania działań. Zadania tekstowe.

Rachunek pamięciowy: GRA -TUTAJ
Rozwiąż zadania (zeszyt ćwiczeń z motylkiem)
 str. 40 zad.1,2,3 ;  str. 41 zad 1 i 2

MUZYKA
Temat: Obrazy inspirowane muzyką.

Przygotuj kartkę, kredki lub farby. Usiądź wygodnie. Włącz głośniki, zamknij oczy i posłuchaj utworu Antonio Vivaldiego "Wiosna" - TUTAJ. Jakie obrazy zobaczyłeś/aś w swojej wyobraźni? Włącz muzykę jeszcze raz i narysuj to, co zobaczyłeś/aś.  Gotową pracę sfotografuj i umieść w naszej galerii: TUTAJ

WF
Ruch przy muzyce - Wiosna, wiosna urodziły się motyle - baw się razem z prowadzącą.

Czas: ŚRODA 25.03
J. POLSKI i PRZYRODA
Temat: Wiosenne przemiany.
MATEMATYKA
Temat: Powtarzamy, utrwalamy. Kolejność wykonywania działań.
WF
Baw się i ćwicz 




ARCHIWUM

28 komentarzy:

  1. ta strona jest fajna

    OdpowiedzUsuń
  2. proszę o wyjaśnienie dlaczego w milionerach grze odp jest 5 szkl jezeli pytanie brzmi ile szklanek 250 potrzeba na rozlanie 1,50 litra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się, czy o wyjaśnienie prosi uczeń , czy rodzic? W zasadzie nie odpisuję na anonimowe teksty i pytania. Umowa z uczniami była, że podpisuja swoje teksty imieniem.
      MOJA ODPOWIEDŹ! Brawo za czujność. Prawidłowa odpowiedź to - 3 szklanki. Błąd został poprawiony. Jeśli to mój uczeń - powinien dostać 6 pkt. za myślenie logiczne. Szkoda,że się nie podpisał!

      Usuń
    2. Sprawę szklanek wykryła Amelia T.

      Usuń
  3. Pani Doroto, czy mogę skorzystać z przygotowanych przez Panią materiałów. Posiadamy znacznie mniejsze umiejętności w gromadzeniu zasobów online. Tu są świetne. Podziwiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie trafiłam na tę stronę i jestem zachwycona. Czy mogę wykorzystać przygotowane tu opracowania. Chciałabym tak móc pracować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Strona ma służyć dzieciom. Możecie korzystać.

      Usuń
  5. Sprawę szklanek wykryła Amelia T.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo, Amelko! Jestem z Ciebie dumna! Od myślenia nikt nikogo nie zwolnił! Ty stosujesz tę zasadę. Super!

      Usuń
  6. Witam Pani Doroto.Czy w obecnej sytuacji mogę w swojej pracy skorzystać z Pani zasobów internetowych?Jestem pod ogromnym wrażeniem Pani umiejętności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Można korzystać. Wszystko dla dzieci.

      Usuń
  7. Przez przypadek natrafiłam na te CUDOWNE MATERIAŁY! Czy ja w swojej pracy w klasie 3 edukacji wczesnoszkolnej mogę z nich korzystać? Bardzo proszę o odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję.Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia w tych trudnych dla nas czasach.Jest Pani cudowna osobą,która kocha swoją pracę i dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry,
    Pani Doroto jest pani dla mnie dużą inspiracją na to jak powinna wyglądać praca zdalna z dziećmi. Wykonuje pani cudowną ,dobrą , wartościową pracę. Znalazłam się tutaj również przypadkowo poszukując materiałów do pracy ze swoją klasą. Czy zgodzi się pani ,na to żebym mogła skorzystać z części publikowanych przez Panią zadań i materiałów? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę korzystać. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Bardzo Pani dziękuję . Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Dzień dobry. Pani Doroto czy zad w ćwiczeniach na dzisiaj chodziło o czasownik, bo na stronach 64-65 nie ma zadań o czasowniku, sąna 55-56.
    Kajetan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kajtek, 63 i 64. Na 63 są ćwiczenia ortograficzne, na 64 odmiana czasownika przez osoby.

      Usuń
  11. Dzień dobry. Pani Doroto w dzisiejszym teście nie wiem jak napisać odpowiedź na ostatni pytanie. Wpisywałem na trzy sposoby i za każdym razem było źle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było źle. Podkreślało na czerwono, bo to pytanie otwarte i ja, a nie komputer muszę wpisać punkty.

      Usuń
  12. Witam Pani Doroto!
    Jestem pod ogromnym wrażeniem Pani umiejętności. Czy mogę w swojej pracy wykorzystać część Pani materiałów? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dziękuję. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Miły Gościu! Witamy na naszym blogu. Zapraszamy do komentowania. Nie zapomnij się podpisać, jeśli nie masz konta w Google. Trudno wymieniać opinie, rozmawiać, dyskutować z anonimem. Dziękuję.