Na dzisiejszej lekcji matematyki postanowiliśmy sprawdzić, ile naprawdę kosztowała nas szkolna wycieczka. Najpierw podzieliliśmy koszty na dwie grupy: wspólne (autokar i bilety wstępu) oraz indywidualne (zakupy każdego dziecka – napoje, słodycze, pamiątki). Każdy uczeń obliczył, ile zapłacił w sumie.
Kolejnym krokiem było przygotowanie wykresu słupkowego, który pokazał, w jakich przedziałach kwotowych znalazły się dzieci. Dzięki temu łatwo mogliśmy zobaczyć, ile osób wydało mniej, a ile więcej.
To była świetna lekcja praktycznej matematyki – przekonaliśmy się, że liczby i działania pomagają nam nie tylko na lekcjach, ale też w codziennym życiu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Miły Gościu! Witamy na naszym blogu. Zapraszamy do komentowania. Nie zapomnij się podpisać, jeśli nie masz konta w Google. Trudno wymieniać opinie, rozmawiać, dyskutować z anonimem. Dziękuję.