Kreatywność i innowacyjność
- Kreatywność i innowacyjność
- Krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów
- Komunikacja
- Kolaboracja
Opis projektu:
Celem projektu jest podkreślenie czterech "C": Kreatywność i Innowacja, Krytyczne Myślenie i Problem, Komunikacja, Współpraca.
Aktywne uczenie się przedmiotów STEM / STEAM stymuluje innowacyjność, wyobraźnię i kreatywność uczniów. Zaangażowanie w projekty interdyscyplinarne pozwala uczniom myśleć kreatywnie i swobodnie oraz nawiązywać połączenia między różnymi dyscyplinami. Udział w działaniach STEM/STEAM znacznie lepiej przygotowuje ich do sprostania wyzwaniom w codziennym życiu. Studenci są zachęcani do eksperymentowania z prawdziwymi obiektami, projektowania i przeprojektowywania nowych produktów.
Zaangażowanie w ten projekt eTwinning oferuje możliwości zrozumienia kulturowego, elementów obywatelstwa, rozwoju języka, sztuki i umiejętności praktycznych, technologii i edukacji społecznej, a wszystko to w kontekście edukacji międzynarodowej. Wymiana materiałów i treści stworzonych przez studentów jest niezbędna dla tego projektu, który zapewnia możliwości rozwijania umiejętności bardziej skoncentrowanych na programie nauczania, w tym umiejętności społecznych, pewności siebie, pracy zespołowej i niezależnego uczenia się. Wszystkie działania będą odbywać się równolegle, aby na koniec czasu można było stworzyć broszurę zatytułowaną " Kreatywność i innowacja "
Cele pedagogiczne
Aby pomóc uczniom rozwinąć umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Aby pomóc uczniom w przeprowadzaniu i interpretowaniu eksperymentów naukowych.
Ułatwienie uczniom refleksji nad nauką poprzez tworzenie nowych produktów
. Zachęć uczniów, aby obserwowali, analizowali i rozwiązywali znaczące problemy w prawdziwym życiu.
Działania:
Opowiadania / modele / teatr
Każda szkoła partnerska wybiera inne teksty lub historie, na podstawie których będzie publikować działania stymulujące krytyczne myślenie w towarzystwie modeli lub scen teatralnych. Z otrzymanych materiałów zostanie wykonany e-book, abyśmy mogli lepiej zrozumieć kulturę krajów partnerskich.
Wymiana kulturalna
Europa posiada szeroką i zróżnicowaną gamę materiałów wcielonych w tradycję, wzbogaconych o elementy importowane z innych kontynentów, muzykę, sztukę i gastronomię. Ta wymiana kulturalna pomoże uczniom zapoznać się z bogactwem kulturowym Europy i zwiększy wzajemne zrozumienie między studentami o różnym pochodzeniu etnicznym.
Eksperymenty i rysunki / szkice.
Każda szkoła partnerska przeprowadza jeden lub więcej prostych eksperymentów. Nagrają lub sfotografują eksperyment i napiszą krótki przewodnik wyjaśniający, jak przeprowadzić eksperyment. Przewodnik może zawierać dwie sekcje, na przykład: niezbędne materiały i instrukcje. Uczniowie w każdej szkole narysują każdy eksperyment. Następnie skojarzą rysunki eksperymentów opisanych w przewodniku i utworzą dokument. W ten sposób będziemy wspólnie ćwiczyć tekst nieliteracki.
Recykling.
Nauczyciel rozpoczyna ćwiczenie od dyskusji na temat recyklingu. Uczniowie rozmawiają o tym, co przetwarzają w domu i w szkole. Myślą o możliwych produktach, które mogą być wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Następnie omów, w jaki sposób mogę kreatywnie ponownie wykorzystać odpady. Uczniowie przyniosą do szkoły materiały wielokrotnego użytku (plastikowe butelki, słoiki, pudełka na mleko), z których mogą tworzyć nowe i przydatne rzeczy, takie jak pamiątki i dekoracje, uchwyty lub długopisy na ołówki, portfele, bransoletki itp.
Ocena
• Poproś uczniów o opinie na temat każdego działania w ramach projektu
• Regularnie rozmawiaj z uczniami, nauczycielami i rodzicami, którzy biorą udział w projekcie, zawsze będąc otwartym na to, co mają do powiedzenia. Zachowaj notatki lub możesz zapisać te opinie
• Zbierz wrażenia uczniów na temat tego, jak to było wziąć udział w projekcie lub o czymś dobrym, co wydarzyło się w wyniku projektu. Możesz je nagrać w
napisane lub możesz użyć magnetowidu.
• Ocena produktów końcowych odbywa się w zespole, wraz z partnerami projektu.
• Zastanów się z partnerami projektu, co poszło nie tak w projekcie i czego się nauczyłeś. Zastanów się również, w jaki sposób niektóre z nich mogą poprawić aspekty Twojej pracy w przyszłych projektach.
Wyniki końcowe:
Etwinning Photo Album Page, Practice Guide, database with useful platforms, photo report brochure
1. MAPA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Miły Gościu! Witamy na naszym blogu. Zapraszamy do komentowania. Nie zapomnij się podpisać, jeśli nie masz konta w Google. Trudno wymieniać opinie, rozmawiać, dyskutować z anonimem. Dziękuję.