czwartek, 31 grudnia 2015

Trening noworoczny

Dzisiaj ostatni dzien roku 2015 - SYLWESTER. Nowy Rok 2016 warto zacząć od trenigu. Życzę miłej zabawy.

1. DZIELENIE W ZAKRESIE 30 - gra zondle
2. DZELENIE  W ZAKRESIE 30 - gra zondle
3. MNOŻENIE I DZIELENIE W ZAKRESIE 30 - gra zondle
4. MNOŻENIE I DZIELENIE W ZAKRESIE 30 - Milionerzy

5. ROZPOZNAJEMY CZASOWNIKI, RZECZOWNIKI I PRZYMIOTNIKI - ćwiczenie
6. ROZPOZNAJEMY CZASOWNIKI, RZECZOWNIKI I PRZYMIOTNIKI - ćwiczenie2

7. KALENDARZ
8. ZIMA - Rozwiąż zadania z poszczególnych aplikacji

piątek, 25 grudnia 2015

Ćwicz, graj i powtarzaj

Jeśli zajrzałeś na tę strone, to znaczy,że chcesz utrwalić, poćwiczyć, pobawić się. Cieszę się bardzo. Życzę miłej zabawy! Pamiętaj, aby pozostawić po sobie ślad w komentarzach. nie zapomnij się podpisac!

ROZPOZNAJEMY CZASOWNIKI - 1

ROZPOZNAJEMY CZASOWNIKI - 2

ROZPOZNAJEMY RZECZOWNIKI - 1

JAKA TO CZĘŚĆ MOWY? -1

MNOŻENIE W ZAKRESIE 30

DZIELENIE W ZAKRESIE 30

DOBIERANIE PYTAŃ DO ZADAŃ

czwartek, 24 grudnia 2015

ŻYCZENIA

Zdrowych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego Nowego Roku.

A teraz mały prezencik.

wtorek, 22 grudnia 2015

Klasowa wigilia

Zakończył się niesamowity dzień w naszej szkole. Zamiast tradycyjnych lekcji były zupełnie inne zajęcia. Rodzice przygotowali dla nas spotkanie wigilijne. Usiedlismy przy pęknie nakrytym stole. 






Najpierw podzielilismy się opłatkiem i złożylismy sobie życzenia, potem zjedliśmy smakołyki przygotowane przez rodziców i śpiewaliśmy kolędy. Znamy ich sporo. Uczniowie z 2 d ślicznie śpiewają. 






Ktoś zapytał o zadanie projektowe i pani podłączyła naszą tablicę interatywną. Znowu emocje i radość. Do wykonania aż trzy zadania. Trzeba było dopasować do flagi życzenia składane w różnych językach. Trzeba było dopasować symbole świąteczne do napisów. Ostatnim zadaniem było dyktando graficzne. Tego nie udało się nam zrealizować. Ale, co się odwlecze, to nie uciecze - tak mawia pani. Zadanie wykonamy po świętach.

Dotarły dzisiaj kolejne kartki z Olsztyna i Koszalina. Serdecznie dziękujemy.

Po uroczystej klasowej wigilii poszliśmy na salę gimnastyczną, aby obejrzeć Jasełka przygotowane przez nasze koleżanki i kolegów z różnych klas. Było pięknie. 

A teraz cisza i spokój aż do Nowego Roku. Dzieci mają przerwę świateczną. Będę za nimi tęsknić.

piątek, 18 grudnia 2015

Bałwankowo

Dzisiaj nadrabialiśmy projektowe zaległości z wczoraj i z innych dni ( bingo świąteczne). 
Było bardzo sympatycznie i twórczo. Na zajęciach komputerowych otworzyliśmy dzisiejsze zadania. Wow. Każdy sam mógł je wykonać. 


Potem w klasie śpiewaliśmy i robiliśmy bałwanki. Bałwanki będą gościły w klasie do poniedziałku. W poniedziałek dzieci ślicznie je zapakują i wezmą do domu.



Przyszły kolejne kartki od naszych przyjaciół. Kolejna radość. Ślicznie dziękujemy!


czwartek, 17 grudnia 2015

Idą kolędnicy


Idą, idą kolędnicy....
W szkole trwa Szkolny Tydzień Kolędniczy. Codziennie inny zespół kolęduje. dzisiaj nadeszła nasza kolej. Uf... ileż było emocji. Chodziliśmy z klasy do klasy i prezentowaliśmy przygotowane przedstawienie o złym Herodzie, diabłach, śmierci i  aniołach głoszących narodziny Bożej Dzieciny. Śpiewaliśmy kolędy i życzyliśmy wszystkim wesołych świąt oraz wspaniałego Nowego Roku. Za nasze kolędowanie otrzymaliśmy cały koszyk cukierków. 



Niestety nie mieliśmy czasu na wykonanie zadania z Projektu. Dzieci jednak nie odpuściły. Musiały zobaczyć, co to za zadanie. Jutro wykonamy podwójnie.

środa, 16 grudnia 2015

Przysłowia są mądrością narodów.

W szkole trwa Szkolny Tydzień Kolędniczy. Maszerują po holach przebierańcy, śpiewają i podskakują. Dzisiaj odwiedziła nas kolejna grupa kolędników z 5 d.Zagrali, zaspiewali i do koszyka od naszej pani cukierki dostali. My kolędujemy jutro. 

Aż ciekawy jestem, jak nam wyjdzie.


Do szkoły w końcu dotarł listonosz i przyniósł mnóstwo 
( aż 12 kartek) od naszych przyjaciół z Projektu. Ileż było emocji. Każdy chciał otwierać, każdy głośno chciał odczytać życzenia. 
Każda kartka inna, jedyna i niepowtarzalna, cudna! Słychać było "achy" i "ochy". 
Ślicznie wszystkim dziękujemy. To była niesamowita frajda. Prawdziwą kartkę inaczej się czyta niż smsa, czy kartkę elektroniczną. Można ją dotknąć, można powąchać, obejrzeć z każdej strony, postawić na półce, czy powiesić na tablicy...


Przez tyle emocji nie udało się nam do końca wykonać 16 zadania projektowego. Dokończymy w piątek, bo jutro kolędujemy - nie zagraliśmy w świąteczne bingo.




16 zadanie sprawiło nam trochę problemów. Okazało się, że nie znamy przysłów ludowych. Na szczęście była z nami pani i zadanie wykonane, a niektóre przysłowia nawet zapisane w zeszytach. W domu mamy sprawdzić  w naszych dziennikach pogody, jaka pogoda była 4 grudnia. Zobaczymy,czy przysłowie o pogodzie się sprawdzi.

wtorek, 15 grudnia 2015

15 zadanie - opowieść "Niezwykłe święta"

Otworzyliśmy już 15 zadanie z Projektu, a właściwie dwa zadania. Jednym z nich były puzzle, a drugim opowieść o "Niezwykłych świętach" . 









Rzucaliśmy kostką i w ten sposób wyłoniliśmy: bohatera - GWIAZDKĘ, przyjaciela - PIESKA, wroga - DUŻEGO PSA, miejsce - MIASTO, przedmioty: bombkę i zaczarowaną księgę. Usiedliśmy na dywanie i zaczęliśmy wymyślać. 
Nie skończyliśmy pracy, bowiem skończyły się lekcje. Ale w domu każdy sam wylosuje swoich bohaterów i napisze własną opowieść.
A tak było dzisiaj:




 Odwiedzili nas kolędnicy z 2e. Od dzisiaj zaczął się Szkolny Tydzien Kolędniczy. 
Bardzo się nam podobał ich występ. 
My kolędujemy w czwartek.

poniedziałek, 14 grudnia 2015

Gry matematyczne i świąteczne anioły

I znowu mamy poniedziałek.
Tydzień rozpoczynamy zwykle od zajęć komputerowych. Dzisiaj graliśmy. Najpierw otworzyliśmy zaległe ( z soboty i niedzieli) zadania z Projektu. Potem graliśmy w różne gry matematyczne. Kolejną lekcją była matematyka. Otworzyliśmy dzisiejsze zadanie projektowe. Było matematycznie. Graliśmy w zespołach czteroosobowych. Do gry użyliśmy dwóch kostek. Mnożyliśmy, dodawaliśmy. Było ciekawie.







GRA W SŁONECZKO
Póżniej pani rozdała nam kartki i poprosiła, abyśmy zaprojektowali planszę własnej gry matematycznej. Pola meliśmy wypełnić liczbami od 0 do 30. Liczby mogły się powtarzać. Potem losowaliśmy karty. Na każdej karcie było po 6 działań na mnożenie. Każdy miał inną kartę. Do gry potrzebne nam były pionki i kostki oraz słoneczko z sześcioma prostokątnymi promykami. Dzieci narysowały takie słoneczka w zeszytach.  Pionki ulepiliśmy z plasteliny.

Gracz rzucał kostką. Przesuwał się po planszy tyle pól, ile wskazała kostka. Sprawdzał na jakiej liczbie się zatrzymał. Jeśli ta liczba wskazywała wynik jego działania na karcie, wpisywał działanie na promyku słoneczka i malował promyk na żółto. Wygrywał ten gracz, który zapełnił wszystkie promyki swojego słoneczka. Olek zapełnił aż dwa słoneczka! Brawo Olek!



Aby odpocząć od matematycznych działań, na klasowym dywanie rozwijaliśmy zdania. Wiele się dzisiaj nauczyłem. Z krótkiego, dwuwyrazowego zdania można utworzyć długie i niezwykle ciekawe zdanie, np.  Bombka wisi.  Mała,  fioletowa bombka wisi na wielkiej, zielonej choince przed szkołą.

Kolejnym etapem dzisiejszego zadania projektowego było zadanie plastyczne. Wykonaliśmy prześliczne aniołki z kółek. Teraz wiszą na wystawie . Ach, to był niezwykły dzień.

niedziela, 13 grudnia 2015

Świąteczne skojarzenia

Dzisiaj do szkoły przyszedł listonosz i przyniósł na kartkę z zyczeniami świątecznymi od naszych przyjaciół, Patyczaków z Piły. Było nam bardzo miło. Fajnie dostawać listy i kartki pocztowe.

Kolejne zadanie projektowe, właściwie dwa zadania, znowu nas ekscytowały, zmusiły do myślenia. Szczególnie pierwsze zadanie - świateczne skojarzenia. Wcale nie było takie łatwe, ale dzieci poradziły sobie znakomicie. W drugim zadaniu trzeba było użyć kostek i narysować choinkę. 
Ślicznie dziękujemy za te zadania.

czwartek, 10 grudnia 2015

Gdyby Mikołaj utknął w kominie




Kolejne zadanie Projektu i kolejne emocje. Najpierw rozwiązywaliśmy zadania z treścią. Dla dzieci było za mało, więc przeszliśmy dwie kolejki. Potem zastanawialiśmy się, co by było, gdyby Mikołaj utknął w kominie. Pomysłów było mnóstwo. Przystąpiliśmy do pracy- trzeba było wykonać Mikołaja w kominie według instrukcji, a potem napisać, co by było.... Powstały fenomenalne prace. Część wywiesiliśmy na korytarzu szkolnym, bo wszystkie w klasie by się nie zmieściły.

środa, 9 grudnia 2015

Kolejny dzień oczekiwania

Zadanie, którego nie dokończylismy wczoraj w klasie dzieci ochoczo dokończyły w domu. Zatem dzsiaj mogliśmy spokojnie przystąpić do realizacji kolejnego zadania. Zaśpiewaliśmy piosenkę o choince i ubieraliśmy wirtualną choinkę w scratchu.

wtorek, 8 grudnia 2015

Zakodowane zadanie

Czekaliśmy z niecierpliwością na kolejne zadanie Projektu. To już ósme. Oj, było poważne zaskoczenie. Pani rozadła tablety, a my musieliśmy zeskanować kody i odczytać zadania do wykonania. Niestety, nie mamy tyle tabletów, aby wystarczyło dla każdego dziecka. Pracowaliśmy w parach. Fascynujące zadanie, a jednocześnie dosyć trudne. Niektórzy z nas nigdy nie skanowali kodów. Zadania nie ukończyliśmy, bo zadzwonił dzwonek i skończyły się lekcje. Musimy dokończyć jutro.

poniedziałek, 7 grudnia 2015

Matematyka z Mikołajem

Śmiechu było co nie miara z powodu lekcji matematyki. 
Dzisiaj mieliśmy lekcję matematyki z Mikołajem. 
Po krótkiej interaktywnej rozgrzewce przystąpiliśmy do 
wykonania bardzo nietypowego zadania. Pani 
rozdała dzieciom instrukcje, kostki do gry oraz puste kartki. 
Trzeba było narysować Mikołaja.



Trzeba było trzymać się ściśle instrukcji. Kiedy kostka wskazywała , np. liczbe 3, to można było narysować oko, rękę , albo nos, następnie ułożyć takie działanie, aby wynik był równy liczbie wyrzuconych oczek. Zadanie okazało się być śmieszne, a przy tym zmuszało do myślenia i liczenia.




Dużo emocji wywołało u nas również kolejne zadanie projektowe. Sprawdziliśmy swoją wiedzę o 

Świętach i mogliśmy pograć bałwankiem. Wykonaliśmy również zadania z soboty i niedzieli. Ślicznie 


dziękujemy.




sobota, 5 grudnia 2015

Zbliżają się święta

Mamy grudzień, a grudzien to jeden z ulubionych miesięcy zimowych. Dlaczego? Dlatego,że w grudniu są święta Bożego Narodzenia. magiczne święta ofitujące w różne obrzędy i tradycje. Sporo rozmawialiśmy na ten temat. Uczestniczymy też w światecznym projekcie. Zebraliśmy naszą wiedzę i powstały wspaniałe lapbooki o świętach.

piątek, 4 grudnia 2015

Mikołajki

W naszej klasie wiele się dzieje. Dzisiaj jednak, działo się na każdej lekcji, bowiem mieliśmy mikołajki. 
Dzieci przyszły pięknie przebrane. 
Mama Nicoli upiekła dla wszystkich mikołajkowe ciasteczka. Już od początku lekcji było bardzo przyjemnie.

Najpierw kończyliśmy w scratchu prezentacje świąteczne.
Oto praca Jagody:



Potem czekaliśmy na spotkanie z Mikołajem. Nie było to zwyczajne czekanie. Nagraliśmy życzenia dla naszych przyjaciół z Projektu.



Poszliśmy na salę gimnastyczną razem z dziećmi z innych klas. A tam była zabawa. Mikołaj miał imieniny. Najpierw to On dostał od nas prezenty. Przygotowaliśmy mu bombki i ciasteczka.Były tańce i śpiewy, a na koniec otrzymaliśmy prezenty.


Do klasy wróciliśmy biegiem. Bo czekała nas kolejna niespodzianka, czwarte zadanie z Projektu. Pani podłączyła tablicę interaktywną i..... Wow! Puzzle z choinką. Ale nie takie zwykłe puzzle z choinką. Choinka zbudowana została z nazw wszystkich miejscowości, w których dzieci działają razem z nami w Projekcie. Ogromną radość sprawiło nam to,że mogliśmy odczytać nazwę naszego miasta. 
Niespodzianek dzisiaj nie było końca, gdyż dostaliśmy jeszcze jedno projektowe zadanie. Mieliśmy zrobić choinkę. 
Takie zajęcia uwielbiamy. 





Chwilę później mieliśmy las cudnych, kolorowych choinek. Ustawiliśmy je na półce pod naszymi reniferkami. 

Kiedy dzieci pójdą do swoich domów, ja, będę w klasie miał wesoło. Kolorowe choinki, reniferki... Ach!

czwartek, 3 grudnia 2015

Wysyłamy listy

Zrobiliśmy kartki świąteczne. Ułożyliśmy piękne życzenia. Nadszedł czas na wysłanie ich. Naklejaliśmy znaczki na świąteczne koperty i wyruszyliśmy na pocztę, aby wysłać karki do naszych Przyjaciół z projektu: 24 zadania na czas oczekiwania II. 

Nie przypuszczałem, że wyprawa na pocztę może wzbudzić takie emocje. Większość dzieci nigdy nie wysłała żadnego listu. Zatem wrzucenie koperty do czerwonej, pocztowej skrzynki było wielkim wydarzeniem.


Emocje również wzbudziło kolejne zadanie projektowe. Dzisiaj znowu była matematyka. Ubieraliśmy matematyczną choinkę. Trzeba było poćwiczyć dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. 




Potem śpiewaliśmy piosenkę o Mikołaju i tańczyliśmy. Dziewczyny ułożyły fajny układ choreograficzny.

A piątek zapowiada się dniem pełnym niespodzianek. W szkole mamy mikołajki.

środa, 2 grudnia 2015

24 zadania na czas oczekiwania - zadanie drugie

Z wypiekami na twarzy czekaliśmy na lekcję, kiedy pani zapozna nas z drugim zadaniem niespodzianką. A pani specjalnie się z nami droczyła. Wreszcie tablica została podłączona i zamarliśmy z ciekawości. Dzisiaj było śpiewająco i matematycznie. Nauczyliśmy się piosenki o św. Mikołaju i rozwiązywaliśmy zadania z treścią. Wcale nie było łatwo. 
Co to dla nas!? Dzieci lubią myśleć!



Ciekawe, co będzie jutro?

wtorek, 1 grudnia 2015

24 zadania na czas oczekiwania

Dzisiejszy dzień był pełen emocji. Rano byliśmy w kinie na lekcji medialnej. 
Później obejrzeliśmy film, a włąsciwie filmy animowane "Baśnie braci Grim"






Wszyscy jednak byliśmy podekscytowani nie kinem, ale naszym projektem. 
Wróciliśmy do szkoły. Pani podłączyła tablicę i nareszcie mogliśmy odpakować pierwszy prezencik na kalendarzu adwentowym.
Najpierw było ogromne skupienie. Potem ruszyły emocje, wreszcie żal, że zadanie się skończyło, a każdy tylko raz był przy tablicy. 
Na szczęście do zadania można powrócić w domu.


Czytaliśmy listy i musieliśmy odgadnąć ich nadawców. Wszystkie listy adresowane były do św. Mikołaja. Za wykonanie zadania otrzymaliśmy nagrodę. Mogliśmy ubrać wirtualną choinkę.