Mogliśmy o tym przekonać na zajęciach matematyki. Przyszły do nas panie nauczycielki i pani dyrektor i obserwowały, jak my przeprowadzamy proste matematyczne doświadczenie. Pracowaliśmy w zespołach trzyosobowych. Każdy zespół otrzymał kartę zadań i kartę oceny pracy zespołu. Na wykonanie jednego zadania mieliśmy niewiele czasu, bo tylko 3 minuty. Musieliśmy się podzielić rolami. Mimo tego, zadania z liczeniem i Ozobotami nie wykonał ani jeden zespół. Zabrakło czasu.
Szacowaliśmy odległość startu robotów do mety. Potem mierzyliśmy miarką i sprawdzaliśmy, o ile różni się szacowanie od pomiaru. Mierzyliśmy pojemność, łyżkami przelewalśmy wodę. Szacowaliśmy, a potem mierzyliśmy pojemność w mililitrach za pomocą miarki.
Najłatwiejszym zadaniem dla nas okazało się ważenie. W ważyliśmy skrzata i gnoma.
Na koniec zajęć rozmawialiśmy o tym, dlaczego niektóre zadania były dla nas łatwe, a niektóre trudne . Dlaczego jednego zadania nie mogliśmy wykonać. Wyciągnęliśmy wnioski. Następnym razem inaczej zabierzemy się do pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Miły Gościu! Witamy na naszym blogu. Zapraszamy do komentowania. Nie zapomnij się podpisać, jeśli nie masz konta w Google. Trudno wymieniać opinie, rozmawiać, dyskutować z anonimem. Dziękuję.