UCZĘ SIĘ W DOMU 3

Kolejny tydzień nauki w domu. 

To już było: 
1, 2, 3

PODRĘCZNIK cz. 4
Z. Ćw - mat. (z lokomotywą) 
Ćw. ortograficzno - matematyczne

PROSZĘ WYPEŁNIĆ ANKIETĘ

Kochane Dzieci!

Z powodu pandemii Wasza nauka w domu się przedłuża. Musicie solidnie planować swoją naukę w domu. Nauka, to nie tylko wykonywanie zadań zleconych przez nauczyciela. Podczas rozwiązywania tych zadań widzicie swoje mocne i słabe strony. Pamiętajcie,że czas pandemii się skończy. Jeśli nie utrwalicie poznanych wiadomości i umiejetności, będzie Wam bardzo ciężko na późniejszym etapie nauczania. Dlatego rozpoczynamy tydzień powtórek. Będziecie wykonywać zadania powtórzeniowe. Nie chodzi tutaj, aby rodzice Wam pomagali. To Wy sami musicie zmierzyć się z wyzwaniem. Do szkoły wrócicie Wy, nie rodzice.

Będę przygotowywać Wam testy, gry, zadania, łamigłowki do samodzielnego wykonania. Bardzo dokładnie czytajcie wskazówki i instrukcje. Spróbujcie być nauczycielami sami dla siebie.

Życzę Wam powodzenia i wyrwałości, a przede wszystkim zdrowia.

Dorota Dankowska

Czytamy lekturę M. Jaworczakowej - "Oto jest Kasia"  PDF
Audiobook - TUTAJ

TABLICA NA NASZĄ TWÓRCZOŚĆ

PONIEDZIAŁEK 27.04
POLONISTYCZNA

TEMAT:Piszemy opowiadanie.

1. Zapoznaj się z instrukcją TUTAJ


2. Wymyśl własne opowiadanie związane z Afryką. Bohaterami mogą być afrykańskie zwierzęta. Bohaterem może być wymyślona przez Ciebie postać podróżująca po Afryce lub mieszkająca na Czarnym Lądzie. Ty również możesz być bohaterem swojego opowiadania. Możesz przeżywać niesamowite przygody w Afryce. Skorzystaj z materiałów zawartych w prezentacji dotyczących planowania i kompozycji opowiadania. Korzystając z materiałów, będziesz wiedzieć, kiedy zastosować akapit.

3. Dodaj swoje opowiadanie do utworzonego przez siebie czasopisma.
Możesz je zilustrować.
https://app.writereader.com/dashboard/classlist

Ta wypowiedź pisemna kończy Twoją pracę z magazynem podróżniczym.

Na ostatniej stronie pojawi się list do redakcji w formie  recenzji. Następnie magazyn zostanie opublikowany. Będzie można na niego głosować.

MATEMATYKA

Temat: Brutto, netto, tara - rozwiązywanie zadań tekstowych.

Zadania tekstowe sprawiaja Wam najwięcej trudności. Od dzisiaj zaczniemy trenować rozwiązywanie zadań. Wiesz już, co to jest brutto, netto, tara. 

Czas na kurs rozwiązywania trudniejszych zadań tekstowych. Zadania możesz pobrać, wydrukować i rozwiązać w zeszycie.
Przygotowałam dla Ciebie wskazówki TUTAJ.
Zadania do rozwiązania i wydrukowania TUTAJ

TUTAJ umieść foto swoich rozwiązanych zadań



WTOREK 28.04


G. 9:00 - test - link


POLSKI/ INFORMATYKA Temat: Święta majowe. Dzień Flagi
Powtarzamy wiadomości o zdaniu i równoważniku zdania.

1. Zbliżają się święta majowe. Czy wiesz jakie?
1 V - Święto Pracy ( ROCZNICA WSTĄPIENIA POLSKI DO UNII EUROPEJSKIEJ)
2 V Dzień Flagi
3 V Święto Konstytucji 3 Maja

2.Obejrzyj prezentację TUTAJ slajdy:

3. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku cz. 4 s.20  TUTAJ
ZĆw. str80 ćw.1 i 2

4. Przypomnij sobie wiadomości o wypowiedzeniach takich jak zdanie i równoważnik zdania - TUTAJ. Wykonaj wszystkie ćwiczenia, zagraj we wszystkie gry.
Oceń swoje umiejetnści.

MATEMATYKA
Temat: Powtarzamy wiadomości. Geometria.Punkt, linie, odcinek, figury geometryczne.

1.Obejrzyj prezentację i wykonaj ćwiczenia interaktywne 
Punkt, linie - E. Jurys
2. Z. Ćw.( z motylkiem) str. 68 ćw. 1 i 2; str.69, zad. 1,2,3
3. Jednostki długości  - p. K. Ślęzak

Trening mózgu - rozrywka


ŚRODA 29.04
POLSKI / SPOŁECZNA
Temat: Święto Konstytucji 3 Maja. Powtarzamy wiadomości - części mowy. 

1. Przeczytaj tekst z podręcznika s.22 TUTAJ
2.  Wykonaj ćwiczenia Zćw. str 81 ćw 1,2,3,4
3. Obejrzyj prezentację. Przypomnisz sobie wszystkie części mowy .TUTAJ 

MATEMATYKA
Temat: Rozwiązujemy zadania tekstowe

Przejrzyj prezentację TUTAJ i rozwiąż zadania w zeszycie. 
Obliczamy obwody figur  TUTAJ - rozwiąż zadania w zeszycie.


CZWARTEK 30.04

POLSKI/ PRZYRODA/ SPOŁECZNA
Temat: Zjawiska atmosferyczne. Zachowanie w czasie burzy

1. Przeczytaj tekst z podręcznika (cz. 3 ) str.79 "Zachowanie w czasie burzy"
2. Pod tekstem masz wypisane zasady bezpiecznego zachowania się podczas burzy w postaci zdań rozkazujących. 

  • Otwórz zeszyt. Zapisz temat.
  • Z podanych zasad wybierz 5. Przekształć je w pytania. Zapisz do zeszytu. np. 
Wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne! 
Czy wyłączyłeś wszystkie urządzenia elektryczne?

3. Przypomnij sobie zasady pisowni przeczenia "nie" z czasownikiem, rzeczwnikiem, przymiotnikiem i przysłówkiem ( podręcznik str. 81) W zeszycie wykonaj ćw 1 i 3.

PLASTYKA
1. Z zasad zachowania się w czasie burzy wybierz jedną. Przygotuj plakat. Sfotografuj i umieść na TABLICY - Nie zapomnij się podpisać

MATEMATYKA
Oblicz - czas 10 min -KLIKNIJ

Temat: Rozwiązujemy zadania tekstowe

1. Zapisz temat. w zeszycie. Przepisz zadania lub wydrukuj Rozwiąż.

PONIEDZIAŁEK 4.05.2020
Hej, Kochani!
Zaczynamy kolejny tydzień dalnego nauczania. W tym tygodniu będziemy korzystać z naszego podręcznika on-line TUTAJ 

POLSKI/ PRZYRODA

Temat: Niewidzialne mikroorganizmy

1. Przeczytaj wiersz - podręcznik 4 str. 3 oraz test na następnej stronie na temat mikroorganizmów.

2 Obejrzyj filmy:  - WIRUSY I BAKTERIE , GDZIE MIESZKAJĄ BAKTERIE?
3. Obejrzyj prezentację: TUTAJ
Teraz już wiesz, czym różnią się wirusy od bakterii. Wiesz również, że niektóre bakterie są pożyteczne i wręcz niezbędne do życia. Dzięki tym bakteriom ukisiły się nasze ogórki, które zostały w klasie. Miejmy nadzieję,że jeszcze zdążymy je wykorzystać do sałatki.

Mam dla Was zadanie, smaczne zadanie - Przygotuj swój własny jogurt. Przepis znajdziesz na str. w podręczniku nr 4 TUTAJ

Wykonaj zdjęcie gotowej potrawy i wrzuć do wspólnej prezentacji TUTAJ z krótkim opisem. Smacznego. Slajdy są podpisane. Nie wolno Ci dodawać, ani zmieniac slajdów. Nie zmieniaj róznież tła. Dodaj tylko zdjęcie gotowej potrawy i opis działania oraz spostrzeżenia podczas fermentacji.

Wykonaj ćwiczenia w Z.Ćw. str 72 ćw.3 i 4


MATEMATYKA

Temat:  Układamy i rozwiązujemy zadania tekstowe 

KARTKÓWKA -10 MIN - PORADZILIŚCIE SOBIE! Brawo


1. Rozwiąż zadania - Z.Ćw. str.70 zad. 1 i 2


2. Tworzymy zbiór zadań matematycznych: Ja układam - Ty rozwiązujesz

W prezentacji TUTAJ - będziecie współpracować. Jedna osoba ułoży treść zadania związaego z obliczaniem obwodów figur geometrycznych i zapisze w odpowiedniej kolumnie, druga osoba obok zadanie rozwiąże. Każdy będzie zadanie układał i rozwiązywał zadanie kolegi. Każdy ma swoje, podpisane przeze mnie slajdy. Nie wolno ich zmieniać, ani tworzyć własnych. Powodzenia!

3. Ćwiczenia w liczeniu: TUTAJ




WTOREK 5.05.2020

Polonistyczna/ przyrodnicza
Temat: Zwierzęta w ogrodzie

1. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku nr 4 str 6 i 7

2. Zredaguj odpowiedź na pytanie : Jaką rolę w ogrodzie pełnią pająki? Zapisz ją do zeszytu.
SFOTOGRAFUJ - WRZUĆ TUTAJ - pamiętaj, aby się podpisać.

3.Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 3 z podręcznika str. 7

4. Zapoznaj się z prezentacją TUTAJ

Matematyka
Temat: Odczytujemy liczby i zapisujemy  słowami i cyframi.

Dzisiaj będziesz ćwiczyć pisownię różnych liczb jedno cyfrowych i wielocyfrowych.

Ta umiejętnośc jest niezbedna w Twojej dalszej edukacji. Ćwicz tak długo, aż nauczysz się pisać bezbłędnie.

Dziesiątkowy system pozycyjny - przypomnij sobie, obejrzyj film TUTAJ


Z. Ćw. (z motylkiem) str.71 ćw. 1,2, 3,4

                                   str. 72 ćw. 1, 2, 3
Ćwiczenia interaktywne:
Zapisz liczby słowami - DD
Jaka to liczba? - DD
Jaką liczbę pokazują kafelki? - wykorzystaj poziom 999

ZESPOŁY

Zespół 1
Zespół 2
Zespół 3
Zespół 4
Zespół 5
Zespół 6
Zespół 7
Zespół 8


ŚRODA 6.05.2020

Polski/przyroda

Temat: W mrowisku. Pisownia wyrazów z ch.

1. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 8 i 9 TUTAJ

2. Wykonajćwiczenia Z. Ćw. str 74 ćw.1, 2 i 3
2. Filmy edukacyjne: TUTAJTUTAJ  
"Mrowisko od środka"
"15 ciekawostek o mrówkach"
"Ciekawostki o mrówkach"

3. Ćwiczenia interaktywne:

Rodzina wyrazów - DD
Przysłowia i powiedzenia o mrówkach - DD

Matematyka 

Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do miliona.

1. Zapoznaj się z prezentacją TUTAJ , wykonaj wszystkie zadania.

2. Zadania interaktywne, znajdziesz również  TUTAJ
3. Z.Ćw. (z motylkiem ) str 80, zad.1 i 2

Informatyka

Temat: Poznajemy nowe narzędzie do współpracy: tablica on-line

1. Kliknij w link: https://whiteboard.fi/g43
2. Napisz swoje imię i pierszą literę nazwiska.
3.Zatwierdź - JOIN WHITEBOARD CLASS
4. Zobaczysz tablicę.
5. Kliknij ikonę Aa ( pokazaną na zdjęciu)
6.Ustaw wielkość czcionki na 24px
7. Będziesz słuchać liczb, które podyktuje nauczyciel - zapiszesz je na swojej tablicy.





CZWARTEK 7.05.2020
Polski/przyroda
Temat: Życie w Ulu

1. Z materiałami prezentacji TUTAJ, tekst w naszym podręczniku TUTAJ

Filmy edukacyjne:
"Życie pszczół"
"Z kamerą wśród pszczół"
"Jak pracują pszczoły"
"Z życia pszczół cz. 3"

2. Wykonaj ćwiczenia Z.Ćw. str. 75, ćw.1,2,3,4

3. Ćwiczenia interaktywne:
TUTAJ BUDOWA PSZCZOŁY
SŁOWNICTWO


Matematyka
Temat: Działania na liczbach wielocyfrowych

1. Interaktywna rozgrzewka TUTAJ


2. Ćwiczymy odczytywanie liczb TUTAJ -DD

3. Sprawdzian pisowni liczb i liczebników cyframi i słownie. TUTAJ (sprawdzian będzie odbywał się podczas lekcji on-line)

Muzyka

Temat: Poznajemy instrumenty muzyczne

1. Obejrzyj film TUTAJ


2. Jeśli uważnie oglądałeś, nie będziesz mieć problemów z tym zadaniem: TUTAJ
Za każdy odganiety przed czasem instrument dostajesz 1 pkt.
Ile punktów zdobyłeś?

3. Posłuchaj piosenki TUTAJ. Naucz się jej śpiewać. Potem zrobimy wspólny miks. Będzie wesoło!

PIĄTEK 8.05.2020
Polski/przyroda
Temat: Latające ssaki - nietoperze. Powtarzamy wiadomości o częściach mowy.

1. Obejrzyj film TUTAJ o nietoperzach.
2  Zapoznaj się z prezentacją Waszych koleżanek TUTAJ
3. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 14 i 15.
4. Wykonaj ćwiczenia Z.Ćw. str.76 ćw. 1 i   2
5. Przygotuj krzyżówkę z hasłem. HASŁO: NIETOPERZ
6 KRZYŻÓWKA -DD

Narysuj, możesz użyć generatorów, albo narzędzia learningapps Sfotografuj ją i umieść w naszym zbiorze krzyzówek. TUTAJ

ZASADY DOBREJ PREZENTACJI

Plastyka/ technika
Temat: Mrówki i pszczoły

Wykonaj pracę przestrzenną "Mrówka"  lub "Pszczoła" . Praca przestrzenna to nie jest rysunek na kartce. Możesz wykorzystać dowolne materiały.  Liczy się Twoja kreatywność. 
Sfotografuj ją. Umieść na Padlecie TUTAJ

WF


4 komentarze:

  1. Pani Doroto, czy może Pani podpowiedzieć gdzie i jak robi Pani test online?
    Z góry dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tej strony nauczyłem się wiele
    Arek

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Doroto, uzupełniłam zadanie o pająkach w ogrodzie.
    Julia

    OdpowiedzUsuń

Miły Gościu! Witamy na naszym blogu. Zapraszamy do komentowania. Nie zapomnij się podpisać, jeśli nie masz konta w Google. Trudno wymieniać opinie, rozmawiać, dyskutować z anonimem. Dziękuję.